Odpowiedzialność pracownika w stosunku pracy
Uczestnicy szkolenia uzyskają informację, w jakich przypadkach pracownicy podlegają odpowiedzialności porządkowej, materialnej oraz odpowiedzialności za mienie powierzone. Każde zagadnienie jest omówione na przykładach. Na szkoleniu będą omawiane następujące zagadnienia:
- Przesłanki odpowiedzialności porządkowej i materialnej.
- Procedura postępowania w przypadku nałożenia na pracownika kary porządkowej.
- Ustalanie wysokości szkody i odszkodowania.
- Omówienie orzeczeń Sądu Najwyższego związanych z odpowiedzialnością pracownika.
Nasze szkolenie skierowane jest do pracodawców, kadry kierowniczej oraz menadżerów i osób pracujących w działach personalnych.
Szkolenie jest realizowane przez 4 godziny dydaktyczne (po 45 minut). W przypadku realizacji zagadnień dodatkowych wynikających z potrzeby zleceniodawcy istnieje możliwość wydłużenia czasu szkolenia nawet do 8 godzin dydaktycznych.
Szkolenie realizowane jest w formie warsztatu, co pozwala na aktywne zaangażowanie uczestników. Korzystamy z różnych form przekazu wiedzy takich jak: ćwiczenia, prezentacje, symulacje. Pracujemy w małych grupach.
Odpowiedzialność porządkowa pracowników:
- Pojęcie odpowiedzialności porządkowej pracowników.
- Rodzaje i charakterystyka kar porządkowych.
- Procedura postępowania w przypadku nałożenia kar porządkowych.
- Zatarcie kary porządkowej.
- Omówienie orzecznictwa SN w zakresie odpowiedzialności porządkowej.
Odpowiedzialność materialna oraz odpowiedzialność za mienie powierzone:
- Przesłanki pracowniczej odpowiedzialności materialnej.
- Ustalanie wysokości szkody oraz odszkodowania.
- Odpowiedzialność regresowa.
- Odpowiedzialność materialna pracowników za mienie powierzone.
- Wspólna odpowiedzialność pracowników za mienie powierzone.
- Terminy przedawnienia roszczeń.
- Omówienie orzecznictwa SN w zakresie odpowiedzialności materialnej.
- Zakres materiału szkoleniowego.
- Liczba uczestników.
- Metodyka i narzędzia szkoleniowe.
- Doświadczenie trenera.
- Miejsce szkolenia (lokalizacja, w której odbywa się szkolenie, np. wynajem sali, logistyka czy koszty podróży trenera).
- Dostosowanie do indywidualnych wymagań Klienta.